gototopgototop

gree

Επιλογές

Ευρωπαϊκά Προγράμματα

Χρήσιμοι Σύνδεσμοι

diavgeia.gov.gr

Υπουργείο Παιδείας Διά Βίου Μάθησης & Θρησκευμάτων

School Intrusion

Παιδαγωγικό Ινστιτούτο

Κρατικό Πιστοποιητικό Γλωσσομάθειας

Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο

Αρχείο άρθρων


Αρχή | Ροή Ειδήσεων

Τελευταία νέα από το Υπουργείο Παιδείας

  • 16-05-22 Αγωγή Υπ. Παιδείας κατά ΔΟΕ και ΟΛΜΕ για την απεργία κατά τη διάρκεια των εξετάσεων της ''Ελληνικής PISA'' 16 May 2022 | 11:50 am ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ & ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ - Ειδήσεις

    16-05-22 Αγωγή Υπ. Παιδείας κατά ΔΟΕ και ΟΛΜΕ για την απεργία κατά τη διάρκεια των εξετάσεων της ''Ελληνικής PISA''

    Κατεπείγουσα αγωγή ενώπιον του Μονομελούς Πρωτοδικείου Αθηνών κατέθεσε η Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων Νίκη Κεραμέως κατά της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδος (ΔΟΕ) και της Ομοσπονδίας Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης (ΟΛΜΕ), ζητώντας να αναγνωριστεί ως παράνομη και καταχρηστική η κηρυχθείσα απεργία - αποχή από τις εξετάσεις διαγνωστικού χαρακτήρα για τους μαθητές/μαθήτριες της ΣΤ’ Τάξης των δημοτικών σχολείων και τους μαθητές/μαθήτριες της Γ’ Τάξης των γυμνασίων σε θέματα ευρύτερων/γενικών γνώσεων των γνωστικών αντικειμένων της Νεοελληνικής Γλώσσας και των Μαθηματικών - «Ελληνικής PISA» - που είναι προγραμματισμένες να πραγματοποιηθούν την Τετάρτη 18 Μαΐου 2022, δειγματοληπτικά σε 6.000 περίπου μαθητές και 300 σχολεία ανά τάξη. Η αγωγή θα εκδικαστεί αύριο, Τρίτη, λόγω του κατεπείγοντος.

    Το ζήτημα που εγείρεται αφορά την εφαρμογή ή μη ψηφισμένου Νόμου από τη Βουλή των Ελλήνων (Ν. 4823/2021), τον οποίο οι συνδικαλιστικές ηγεσίες αυθαίρετα αποπειρώνται να καταργήσουν στην πράξη, αρνούμενες διαρκώς την οποιαδήποτε προσπάθεια βελτίωσης της ποιότητας της εκπαίδευσης.

    Με τις εν λόγω εξετάσεις θεσμοθετείται, για πρώτη φορά στο εκπαιδευτικό μας σύστημα, ένα κατοχυρωμένο πλαίσιο που θα συλλέγει συστηματικά, δειγματοληπτικά, σε εθνικό επίπεδο και σε ανώνυμη βάση, μετρήσιμα στοιχεία για την ποιότητα της εκπαίδευσης, μέσω έγκυρης και αξιόπιστης διάγνωσης των γνώσεων, ικανοτήτων και δεξιοτήτων των μαθητών σε θέματα Γλώσσας - Κατανόησης Κειμένου και Μαθηματικών. Αλλά και η πρώτη φορά που το ΥΠΑΙΘ ζητά συντεταγμένα την άποψη των εκπαιδευτικών, ώστε να αξιοποιήσει τα αποτελέσματα αυτών των διαδικασιών για την καλύτερη χάραξη εκπαιδευτικής πολιτικής βάσει μετρήσιμων δεδομένων.

    Η οπισθοδρομική στάση των συνδικαλιστικών ηγεσιών προκαλεί αλγεινή εντύπωση, καθώς οι ίδιες οι συνδικαλιστικές ηγεσίες, που έπρεπε να πρωτοστατούν διεκδικώντας σταθερά τη βελτίωση της εκπαίδευσης στη χώρα, θέτουν μονίμως προσκόμματα στις διεθνώς αποδεκτές μεθόδους αναβάθμισης του εκπαιδευτικού έργου. Αψηφούν συστηματικά ότι:

    -        δεν μπορεί να υπάρξει βελτίωση χωρίς πρότερη αποτύπωση της υφιστάμενης κατάστασης με συγκεκριμένα, αντιπροσωπευτικά, μετρήσιμα στοιχεία,

    -        η Ελλάδα αποτελεί μια από τις τελευταίες ανεπτυγμένες χώρες που δεν έχουν ως σήμερα έναν τέτοιο θεσμό (ενδεικτικά, παρόμοιοι θεσμοί λειτουργούν ήδη σε Γερμανία, Ιταλία, Γαλλία, Αυστρία, Ουγγαρία, Φινλανδία, Σουηδία, Κροατία, Τσεχία),

    -        οι ενέργειες των συνδικαλιστικών ηγεσιών στρέφονται ευθέως κατά των μαθητών και του εκπαιδευτικού συστήματος εν συνόλω, παρεμποδίζοντας τη βελτίωσή του,

    -        η εφαρμογή ψηφισθέντων νόμων στις ευνομούμενες χώρες δεν επαφίεται στις συνδικαλιστικές ηγεσίες,

    -        ο διδακτικός τους ρόλος και η συνακόλουθη ευθύνη τους απέναντι στους μαθητές τους δε σταματά στην τάξη, αλλά συνεχίζεται και με το παράδειγμα και την ευρύτερη στάση τους.

  • 15-05-22 19η Παγκόσμια Γυμνασιάδα, 14-22 Μαΐου 2022, Νορμανδία της Γαλλίας 15 May 2022 | 8:34 pm ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ & ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ - Ειδήσεις

    15-05-22 19η Παγκόσμια Γυμνασιάδα, 14-22 Μαΐου 2022, Νορμανδία της Γαλλίας

    Με επιτυχία ολοκληρώθηκαν οι διαδικασίες από τη αρμόδια Διεύθυνση Φυσικής Αγωγής του Υ.ΠΑΙ.Θ. πού είναι ο επίσημος εκπρόσωπος της χώρας μας στην Διεθνή   Ομοσπονδία Σχολικού Αθλητισμού (ISF) για τη συμμετοχή της Ελληνικής αποστολής στη 19η Παγκόσμια Γυμνασιάδα που διεξάγεται στη Νορμανδία της Γαλλίας.

    Η Ελληνική αποστολή η οποία αποτελείται από 70 μαθητές/τριες-αθλητές/τριες και 21 συνοδούς-προπονητές ήδη βρίσκεται από χθες στην πόλη Deauville της Γαλλίας.

    Οι μαθητές/τριες  που συμμετέχουν στους αγώνες έχουν κατακτήσει  τις  πρώτες θέσεις  στους Πανελλήνιους Αγώνες ΓΕ.Λ. και ΕΠΑ.Λ. Ελλάδας-Κύπρου, για το σχολικό έτος 2021-2022, στα ατομικά αθλήματα του Κλασικού Αθλητισμού, της Κολύμβησης, της Ενόργανης και της Ρυθμικής Γυμναστικής.

    Τους μαθητές πλαισιώνουν η Αρχηγός κ. Σπανού Αικατερίνη Υπεύθυνη Φυσικής Αγωγής και Σχολικού Αθλητισμού της Δ.Δ.Ε. Πειραιά, εκπρόσωποι του Υ.ΠΑΙ.Θ., Καθηγητές Φυσικής Αγωγής-προπονητές, γιατρός, φυσικοθεραπευτής, διεθνείς κριτές, και μέλος τεχνικής επιτροπής ενόργανης γυμναστικής της ISF. 

    Την Κυριακή 15 Μαΐου πραγματοποιείται η τελετή έναρξης με τη συμμετοχή των αποστολών 69 χωρών που συμμετέχουν, αύριο Δευτέρα 16 Μαΐου ξεκινά το αγωνιστικό πρόγραμμα της διοργάνωσης  ενώ  οι αγώνες ολοκληρώνονται με την τελετή λήξης το Σάββατο 21 Μαΐου 2022.

    Το κόστος της συμμετοχής της Ελληνικής αποστολής καλύφθηκε εξ ολοκλήρου από τον κρατικό προϋπολογισμό του Υ.ΠΑΙ.Θ. και ανέρχεται στο ποσό ύψους 110.000,00 ευρώ.      

     

  • 15-05-2022  Αριθμός εισακτέων στα ΑΕΙ της χώρας 15 May 2022 | 1:56 pm ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ & ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ - Ειδήσεις

     

    15-05-2022  Αριθμός εισακτέων στα ΑΕΙ της χώρας

    Το Γραφείο Τύπου του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων ανακοινώνει τον αριθμό των εισακτέων ανά Πανεπιστημιακή Σχολή/Τμήμα για το ακαδημαϊκό έτος 2022-2023.

    Ο συνολικός αριθμός εισακτέων στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα, στην ΑΣΠΑΙΤΕ και στις Ανώτατες Εκκλησιαστικές Ακαδημίες, για το ακαδημαϊκό έτος 2022-2023 ανέρχεται σε 68.394 (στους οποίους θα προστεθούν και οι εισακτέοι στις Στρατιωτικές και Αστυνομικές Σχολές και στις Ακαδημίες της Πυροσβεστικής, του Εμπορικού Ναυτικού και του Λιμενικού Σώματος). Υπενθυμίζεται ότι ο αριθμός των υποψηφίων που εισήχθησαν το 2021 σε ΑΕΙ, ΑΣΠΑΙΤΕ και ΑΕΑ ανερχόταν σε 60.070.

    Ο ορισμός και η κατανομή του αριθμού στα επιμέρους Τμήματα έλαβε υπ’ όψη της και τα ακόλουθα κριτήρια με στόχο την αναβάθμιση της ποιότητας των παρεχόμενων σπουδών:

    • Τις εισηγήσεις των Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων για τον αριθμό των εισακτέων, υπό το πρίσμα και του ισχύοντος θεσμικού πλαισίου των μετεγγραφών.

    • Τον εξορθολογισμό του συστήματος κατανομής εισακτέων μετά την εφαρμογή της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής. 

    • Τη στήριξη σπουδών σε Τμήματα Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων εκεί όπου υπάρχουν δυνατότητες περαιτέρω ανάπτυξης, αλλά και με μέριμνα για τις ακριτικές περιοχές (πχ. το Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης, Πανεπιστήμιο Αιγαίου, Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας έχουν μεγαλύτερο μερίδιο εκεί όπου αυξήθηκαν οι θέσεις).

    • Τη σύνδεση της ανώτατης εκπαίδευσης με την αγορά εργασίας σε συνδυασμό με γεωγραφικούς αναπτυξιακούς στόχους για τμήματα με σημαντικές δυνατότητες απορρόφησης των αποφοίτων τους.

    Εδώ το ΦΕΚ για τον αριθμό των εισακτέων

  • 13-05-22  Ενημέρωση για τροποποίηση της προκήρυξης 2ΕΑ/2022 13 May 2022 | 6:05 pm ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ & ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ - Ειδήσεις

    13-05-22  Ενημέρωση για τροποποίηση της προκήρυξης 2ΕΑ/2022

    Σας ενημερώνουμε ότι στο ΦΕΚ 27/τ.ΑΣΕΠ/3-5-2022 δημοσιεύθηκε τροποποίηση της προκήρυξης 2ΕΑ/2022 (ΑΣΕΠ 24) που αφορά στην προσθήκη πρόσθετου προσόντος για την ένταξη στον κλάδο ΠΕ29-Εργασιοθεραπευτών-Εργοθεραπευτών ως εξής:

    Ταυτότητα μέλους του Πανελλήνιου Συλλόγου Εργοθεραπευτών (Π.Σ.Ε.), η οποία να είναι σε ισχύ μέχρι το τέλος Φεβρουαρίου του επόμενου έτους από την έκδοσή της, σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 75 του ν. 4461/2017 (Α΄ 38) ή Βεβαίωση εγγραφής στον Π.Σ.Ε. για όσους εγγράφονται για πρώτη φορά, η οποία ισχύει μέχρι το τέλος του έτους που εκδόθηκε ή Βεβαίωση ανανέωσης εγγραφής στον Π.Σ.Ε. του τρέχοντος έτους.

    Το εν λόγω μοριοδοτούμενο προσόν υποβάλλεται στο ΟΠΣΥΔ σύμφωνα με τα αναφερόμενα στην  αριθ. πρωτ. 48779/Ε4/29-4-2022 (ΑΔΑ: ΨΞΣΥ46ΜΤΛΗ-Η60) Πρόσκληση υποψήφιων μελών Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού (Ε.Β.Π.) και Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (Ε.Ε.Π.) για υποβολή δικαιολογητικών στο Ολοκληρωμένο Πληροφοριακό Σύστημα Διαχείρισης Προσωπικού Α/θμιας και Β/θμιας Εκπ/σης (ΟΠΣΥΔ) του Υπουργείου Παιδείας στο πλαίσιο των αριθμ. 1ΕA/2022 και 2ΕA/2022 Προκηρύξεων του Ανώτατου Συμβουλίου Επιλογής Προσωπικού.

  • 13-05-22  Πρόσκληση μελών Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (ΕΕΠ) και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού (ΕΒΠ) για υποβολή αιτήσεων αποσπάσεων σε υπηρεσίες και φορείς του ΥΠΑΙΘ για το 2022-2023 13 May 2022 | 3:54 pm ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ & ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ - Ειδήσεις

    13-05-22  Πρόσκληση μελών Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (ΕΕΠ) και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού (ΕΒΠ) για υποβολή αιτήσεων αποσπάσεων σε υπηρεσίες και φορείς του ΥΠΑΙΘ για το 2022-2023

    Από το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων ανακοινώνεται ότι εκδόθηκε η εγκύκλιος με ΑΔΑ: ΨΙ5846ΜΤΛΗ-4ΔΟ για υποβολή αιτήσεων απόσπασης σε υπηρεσίες και φορείς αρμοδιότητάς του για το Ειδικό Εκπαιδευτικό Προσωπικό (ΕΕΠ) και το Ειδικό Βοηθητικό Προσωπικό (ΕΒΠ) για το σχολικό έτος 2022-2023.

    Οι αιτήσεις υποβάλλονται σύμφωνα με τα αναφερόμενα στη σχετική εγκύκλιο από τη Δευτέρα 16 έως και την Παρασκευή 20 Μαΐου 2022. 

    Εδώ η σχετική εγκύκλιος

  • 13-05-22 Αποτελέσματα εξετάσεων για Εισαγωγή στα Πρότυπα Σχολεία για το σχολικό έτος 2022-23 13 May 2022 | 2:57 pm ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ & ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ - Ειδήσεις

    13-05-22 Αποτελέσματα εξετάσεων για Εισαγωγή στα Πρότυπα Σχολεία για το σχολικό έτος 2022-23

    Ανακοινώθηκαν τα αποτελέσματα για την εισαγωγή στα Πρότυπα Γυμνάσια και Λύκεια της χώρας.

    Διαγωνίσθηκαν 8.752 υποψήφιοι για 1.766 θέσεις για εισαγωγή σε 31 Πρότυπα Γυμνάσια και Λύκεια της χώρας για το σχολικό έτος 2022-2023.

    Πώς μπορούν να ενημερωθούν οι γονείς/κηδεμόνες για τα αποτελέσματα:

    Για πρώτη φορά θα ειδοποιηθούν με SMS στο κινητό που είχαν δηλώσει κατά την υποβολή της αίτησης για τη βαθμολογία των υποψηφίων και τη σειρά κατάταξης στο σχολείο επιλογής τους. Από την πλατφόρμα των αιτήσεων https://www.gov.gr/ipiresies/ekpaideuse/eggraphe-se-skholeio/aitese-eisagoges-matheton-kai-mathetrion-sta-protupa-kai-peiramatika-skholeia με χρήση των κωδικών taxisnet. Από την ιστοσελίδα της Διοικούσας Επιτροπής Πρότυπων και Πειραματικών Σχολείων (Δ.Ε.Π.Π.Σ.) https://depps.minedu.gov.gr/.

    Μετά την κύρωσή τους από τα Επιστημονικά Εποπτικά Συμβούλια των οικείων σχολικών μονάδων τα αποτελέσματα (επιτυχόντων και επιλαχόντων) θα αναρτηθούν στις ιστοσελίδες των Πρότυπων Σχολείων.

    Σε περίπτωση ύπαρξης ισοβαθμιών, οι υποψήφιοι κατατάσσονται με σειρά επιτυχίας σύμφωνα με τον τυχαίο αριθμό που τους αποδόθηκε κατά τη διαδικασία της κλήρωσης που πραγματοποιήθηκε την Παρασκευή 13 Μαΐου 2022. Ο τυχαίος αριθμός που αποδόθηκε στους υποψηφίους είναι αναρτημένος στον πίνακα ανακοινώσεων του Προτύπου Σχολείου ενδιαφέροντος, στην ιστοσελίδα της Διοικούσας Επιτροπής Πρότυπων και Πειραματικών Σχολείων (Δ.Ε.Π.Π.Σ.) και στην πλατφόρμα των αιτήσεων με χρήση των κωδικών taxisnet.

    Συγχαρητήρια στους επιτυχόντες αλλά και σε όλους τους συμμετέχοντες στη διαδικασία. Καλή πρόοδο σε όλες και όλους.

  • 12-05-22 Υποβολή από 17-05-22 έως 26-05-22 του ηλεκτρονικού Μηχανογραφικού Δελτίου για την εισαγωγή στην Γ'βάθμια Εκπαίδευση υποψηφίων που πάσχουν από σοβαρές παθήσεις, σε ποσοστό 5% επιπλέον θέσεων εισακτέων, έτους 2022 12 May 2022 | 5:43 pm ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ & ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ - Ειδήσεις

    12-05-22  Υποβολή από 17-05-22 έως 26-05-22 του ηλεκτρονικού Μηχανογραφικού Δελτίου για την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση υποψηφίων που πάσχουν από σοβαρές παθήσεις, σε ποσοστό 5% επιπλέον των θέσεων εισακτέων, έτους 2022

    Εδώ η σχετική εγκύκλιος

  • 12-05-22  Πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για ένταξη στο Μητρώο Κέντρων Ηλεκτρονικών Εξετάσεων (Κ.Η.Ε.) του Κρατικού Πιστοποιητικού Πληροφορικής (Κ.Π.Π.) 12 May 2022 | 5:15 pm ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ & ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ - Ειδήσεις

    12-05-22  Πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για ένταξη στο Μητρώο Κέντρων Ηλεκτρονικών Εξετάσεων (Κ.Η.Ε.) του Κρατικού Πιστοποιητικού Πληροφορικής (Κ.Π.Π.)

    Το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων (Υ.ΠΑΙ.Θ.) καλεί τις ενδιαφερόμενες σχολικές μονάδες Δημόσιας Εκπαίδευσης που επιθυμούν να ενταχθούν στο Μητρώο των Κέντρων Ηλεκτρονικών Εξετάσεων (Κ.Η.Ε.) του Κρατικού Πιστοποιητικού Πληροφορικής (Κ.Π.Π) να συμπληρώσουν τη σχετική ηλεκτρονική αίτηση/πρόταση και να υποβάλουν τα σχετικά συνοδευτικά έντυπα  μέσω πληροφοριακού συστήματος (kpp-mis.cti.gr/kppmis/), σύμφωνα με τα οριζόμενα στη συνημμένη Πρόσκληση Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος,  το αργότερο μέχρι και την Παρασκευή 20/05/2022.

    Προϋπόθεση υποβολής αίτησης/πρότασης για ένταξη στο Μητρώο των Κ.Η.Ε. του Κ.Π.Π. είναι οι ενδιαφερόμενες σχολικές μονάδες της Δημόσιας Εκπαίδευσης να διαθέτουν εξοπλισμένα εργαστήρια πληροφορικής τα οποία πληρούν συγκεκριμένες τεχνικές προδιαγραφές και λειτουργικές απαιτήσεις που ορίζονται στο πλαίσιο της συνημμένης Πρόσκλησης.

    Από τη σχολική μονάδα στην οποία λειτουργούν οι αναγκαίες υποδομές μπορεί να υποβληθεί μία μόνο πρόταση (φάκελος αίτησης) δημιουργίας ενός Κ.Η.Ε. αποτελούμενου από επιμέρους αίθουσες εργαστηρίων (μία ή περισσότερες). Τα επιμέρους στοιχεία που αφορούν καθεμιά εκ των αιθουσών (εφόσον προτείνεται να αξιοποιηθούν περισσότερες της μίας) κατατίθενται διακριτά εντός της εκάστοτε πρότασης. Συμπληρωματικά των απαιτούμενων τεχνολογικών υποδομών, ο προσδιορισμός του προτεινόμενου προσωπικού που θα απασχοληθεί κατά τη διεξαγωγή των εξετάσεων πιστοποίησης αποτελεί αναπόσπαστο τμήμα της εκάστοτε υποβληθείσας πρότασης. 

    Οι αιτήσεις/προτάσεις που θα είναι σύμφωνες με τις απαιτήσεις της παρούσας πρόσκλησης θα εντάσσονται σε προκαταρκτικό κατάλογο, προκειμένου ακολούθως να λάβουν οδηγίες για τη διευθέτηση του εξοπλισμού και των αναγκαίων λογισμικών που θα εξυπηρετήσουν τις εξετάσεις πιστοποίησης. Η αξιολόγηση των προτάσεων των υποψήφιων δομών για την ένταξή τους στο ειδικό Μητρώο των Κ.Η.Ε. σχετικά με την επάρκεια των υποδομών εξοπλισμού τους είναι αρμοδιότητα της Εποπτικής Επιστημονικής Επιτροπής (Ε.Ε.Ε.) του Κ.Π.Π. και θα υλοποιηθεί σε δύο κύκλους όπως αυτοί περιγράφονται στη συνημμένη Πρόσκληση. Επισημαίνεται ότι η οριστική ένταξη στο Μητρώο Κ.Η.Ε. πραγματοποιείται μόνο εφόσον ολοκληρωθεί η εφαρμογή δοκιμών διεξαγωγής με την εποπτεία τεχνικού κλιμακίου του Ινστιτούτου Τεχνολογίας Υπολογιστών και Εκδόσεων (Ι.Τ.Υ.Ε.) «Διόφαντος». 

    Οι σχολικές μονάδες οι οποίες θα εκδηλώσουν ενδιαφέρον και οι οποίες πληρούν τις προϋποθέσεις, αφού επιλεγούν και πιστοποιηθούν για την καταλληλότητά τους, θα  ενταχθούν στο ειδικό Μητρώο των Κ.Η.Ε. του Κ.Π.Π. που τηρείται στο Τμήμα Γ Εξετάσεων και Πιστοποιήσεων της Διεύθυνσης Εξετάσεων και Πιστοποιήσεων του Υ.ΠΑΙ.Θ. Στη συνέχεια, εφόσον οριστούν ως Εξεταστικά Κέντρα για τις εκάστοτε προγραμματισμένες εξετάσεις, θα αναλάβουν τη διενέργεια εξετάσεων πιστοποίησης βασικών δεξιοτήτων ΤΠΕ στο πλαίσιο των εξετάσεων για την απόκτηση  του Κρατικού Πιστοποιητικού Πληροφορικής (Κ.Π.Π.). Η διεξαγωγή των εξετάσεων για την απόκτηση του Κ.Π.Π. και το χρονικό διάστημα της διενέργειάς τους προκηρύσσονται με απόφαση της Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων, ύστερα από εισήγηση της Ε.Ε.Ε. 

    Επισημαίνεται ότι η προθεσμία υποβολής αιτήσεων λαμβάνεται υπόψη για την οριστική καταχώριση της αίτησης και την ανάρτηση των υπογεγραμμένων εντύπων, όπως περιγράφεται στη συνημμένη Πρόσκληση.  Δεν απαιτείται η ταχυδρομική αποστολή των πρωτότυπων εντύπων, τα οποία θα πρέπει να τηρηθούν στο υποψήφιο Κ.Η.Ε..

    Για περισσότερες πληροφορίες και διευκρινίσεις που αφορούν στη διαδικασία ηλεκτρονικής υποβολής στοιχείων και έκδοσης των σχετικών εντύπων, οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να επικοινωνούν ηλεκτρονικά με την ομάδα υποστήριξης του έργου μέσω της επιλογής που διατίθεται στο μενού «Help Desk». Η επιλογή αυτή οδηγεί σε φόρμα υποβολής αιτήματος – ερωτήματος και παρέχει την δυνατότητα επιλογής θέματος για τεχνική υποστήριξη των ενδιαφερομένων αναφορικά με την υποβολή των στοιχείων εκδήλωσης ενδιαφέροντος μέσω του πληροφοριακού συστήματος.

    Επισυνάπτεται η σχετική Πρόσκληση Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος. 

  • 12-05-22 10 ερωτήσεις και απαντήσεις για την "Ελληνική PISA" 12 May 2022 | 3:09 pm ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ & ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ - Ειδήσεις

    12-05-22 10 ερωτήσεις και απαντήσεις για την "Ελληνική PISA"

          1. Τι είναι η "Ελληνική PISA";

    Πρόκειται για εξετάσεις διαγνωστικού χαρακτήρα για μαθητές και μαθήτριες της ΣΤ’ τάξης του Δημοτικού και της Γ’ τάξης Γυμνασίου στα γνωστικά αντικείμενα της Νεοελληνικής Γλώσσας και των Μαθηματικών, οι οποίες στοχεύουν στην έγκυρη και αξιόπιστη διάγνωση των γνώσεων, ικανοτήτων και δεξιοτήτων των μαθητών και μαθητριών μας, σύμφωνα με τα προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα.

          2. Πότε θα γίνουν οι εξετάσεις και σε πόσα σχολεία;

    Οι εξετάσεις θα διεξαχθούν την Τετάρτη 18 Μαΐου 2022 σε εθνικό επίπεδο. Θα συμμετάσχουν 6.000 μαθητές από 600 σχολεία της χώρας, 300 Δημοτικά και 300 Γυμνάσια. 

           3. Πώς έγινε η επιλογή των σχολείων;

    Στις διαγνωστικές εξετάσεις παίρνουν μέρος σχολεία από όλες τις Περιφέρειες της χώρας. Η επιλογή έγινε από Επιστημονική Επιτροπή με στρωματοποιημένη δειγματοληψία. Περιλαμβάνονται μονοθέσια-ολιγοθέσια-πολυθέσια Δημοτικά και μικρά-μεσαία-μεγάλα Γυμνάσια. Στόχος ήταν το δείγμα να είναι αντιπροσωπευτικό όλων των σχολείων της χώρας, έτσι ώστε να συμμετέχουν μαθητές που φοιτούν σε εκπαιδευτικά περιβάλλοντα με διαφορετικές συνθήκες.

           4. Θα βγουν αποτελέσματα ανά σχολείο;

    Οχι. Τα φύλλα απαντήσεων των μαθητών εκτός από το ότι είναι ανώνυμα, περιέχουν μόνο την πληροφορία της Περιφέρειας όπου ανήκει κάθε σχολείο, δηλαδή όταν θα ανακοινωθούν τα αποτελέσματα, θα γνωρίζουμε πώς τα πήγαν οι μαθητές της Αττικής, της Ηπείρου, του Νοτίου Αιγαίου κλπ.

           5. Έχουν σχέση οι διαγνωστικές εξετάσεις με την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών ή του εκπαιδευτικού έργου;

    Οχι. Εκτός από το γεγονός ότι δεν θα υπάρχουν στοιχεία για συγκεκριμένα σχολεία ή εκπαιδευτικούς, το αποτέλεσμα των εξετάσεων θα απεικονίζει μόνο ποιες γνώσεις κατέκτησαν. Δεν θα δημιουργηθεί λίστα κατάταξης ούτε αριστείας.

           6. Επιβαρύνονται οι μαθητές με στρες εξετάσεων;

    Οχι. Οι μαθητές δεν χρειάζονται καμία προετοιμασία για να συμμετέχουν στις εξετάσεις, δεν βαθμολογούνται, δεν κρίνεται η εισαγωγή τους σε επόμενη βαθμίδα, δεν συναγωνίζονται μεταξύ τους ποιος θα είναι ο καλύτερος, δεν πρόκειται να καταλάβουν κάποια θέση. Οι διαγνωστικές εξετάσεις δεν είναι εξετάσεις αριστείας.

           7. Τι περιλαμβάνουν τα θέματα;

    Τις βασικές γνώσεις που οι μαθητές πρέπει να έχουν κατακτήσει στο Δημοτικό και το Γυμνάσιο. Τα θέματα είναι οικεία για τους μαθητές, στο ύφος των σχολικών βιβλίων και όσων έχουν διδαχθεί αυτά τα χρόνια. Οι διαγνωστικές εξετάσεις δεν έρχονται να αιφνιδιάσουν τους μαθητές με θέματα που δεν τα έχουν ξαναδεί. Στη σχετική ιστοσελίδα του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (http://iep.edu.gr/el/arxiki-eedx) μπορεί ο καθένας να δει παραδείγματα των θεμάτων.

           8. Ποιοι καθορίζουν τα θέματα;

    Εκπαιδευτικοί θα τα καθορίσουν οι οποίοι επελέγησαν από το ΙΕΠ, μετά από ανοιχτή πρόσκληση, μεταξύ αυτών που διδάσκουν σήμερα σε σχολεία, ούτως ώστε τα θέματα να έχουν άμεση σχέση με τη σχολική πραγματικότητα. Παράλληλα, εννεαμελής Επιστημονική Επιτροπή έδωσε σαφείς και αναλυτικές οδηγίες για την εκπόνηση των θεμάτων.

           9. Ποιος ο στόχος των εξετάσεων αυτών;

    Ο στόχος τους είναι να βελτιώνουμε το εκπαιδευτικό σύστημα βάσει συγκεκριμένων δεδομένων. Θα μάθουμε τι έχουν κατακτήσει οι μαθητές, τι έχουν κατανοήσει καλά από τα σχολικά εγχειρίδια και τι είναι εκείνο που τους δυσκολεύει και πόσο. Με τις πληροφορίες αυτές θα μπορέσουν να γίνουν διορθωτικές παρεμβάσεις τόσο σε θέματα διδακτικής μεθοδολογίας όσο και στα Προγράμματα Σπουδών.

          10. Έχουν ξαναγίνει τέτοιες εξετάσεις στην Ελλάδα ή στην Ευρώπη;

    Η Ελλάδα αποτελεί από τις ελάχιστες εξαιρέσεις της ΕΕ που ως τώρα δεν συλλέγουν (α) συστηματικά, (β) σε ένα θεσμικά κατοχυρωμένο πλαίσιο και (γ) σε εθνικό επίπεδο στοιχεία για την ποιότητα της εκπαίδευσης και δεν διεξάγουν εξετάσεις διαγνωστικού χαρακτήρα. Από το 2009 και μετά, η συντριπτική πλειονότητα των κρατών-μελών έχει σταδιακά θεσμοθετήσει εξετάσεις για την αποτίμηση και διασφάλιση ποιότητας του εκπαιδευτικού συστήματος: Γερμανία, Ιταλία, Γαλλία, Αυστρία, Φινλανδία, Ουγγαρία, Σουηδία, Κύπρος, Τσεχία, μεταξύ άλλων. Με την θεσμοθέτηση της «Ελληνικής PISA», η χώρα μας θα ανήκει στην κατηγορία χωρών που χρησιμοποιούν τα αποτελέσματα διαγνωστικών εξετάσεων στην αξιολόγηση του εκπαιδευτικού συστήματος σε εθνικό επίπεδο.

  • 12-05-22 Νέα συνεργασία ΕΚΠΑ και Yale 12 May 2022 | 12:43 pm ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ & ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ - Ειδήσεις

    12-05-22 Νέα συνεργασία ΕΚΠΑ και Yale

    Το στρατηγικό σχεδιασμό και την πορεία υλοποίησης κοινών προγραμμάτων σπουδών και έρευνας παρουσίασε στην Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων, Νίκη Κεραμέως, τον Υφυπουργό Άγγελο Συρίγο και το Γενικό Γραμματέα Ανώτατης Εκπαίδευσης Αποστόλη Δημητρόπουλο, αντιπροσωπεία των Πανεπιστημίων ΕΚΠΑ και Yale που δρομολογούνται στο πλαίσιο του Κέντρου Αριστείας για τις Περιβαλλοντικές Επιστήμες και την Δημόσια Υγεία των δυο πανεπιστημίων.

    Συμμετέχοντες ήταν μεταξύ άλλων οι κ.κ. Νίκος Θωμαΐδης, Καθηγητής Αναλυτικής Χημείας του ΕΚΠΑ, Βασίλης Βασιλείου, Καθηγητής Επιδημιολογίας στο Πανεπιστήμιο Yale, Paul Anastas, Καθηγητής Επιδημιολογίας και Χημείας στο Πανεπιστήμιο Yale και Επιστημονικός Σύμβουλος της Αμερικανικής Υπηρεσίας Προστασίας του Περιβάλλοντος καθώς και ο Albert Ko, Kαθηγητής Δημόσιας Υγείας, Επιδημιολογίας και Ιατρικής στο Πανεπιστήμιο Yale και Επιστημονικός Σύμβουλος της Πολιτείας του Connecticut κατά τη διάρκεια της πανδημίας COVID-19.

    Τα προγράμματα σπουδών αφορούν την περιβαλλοντική επιστήμη, τη δημόσια και περιβαλλοντική υγεία. Τα κύρια προγράμματα εκπαίδευσης και έρευνας του Κέντρου Αριστείας για τις περιβαλλοντικές επιστήμες και τη δημόσια υγεία των δυο πανεπιστημίων είναι τα εξής:

    Βιολογικές αντιδράσεις στην περιβαλλοντική έκθεση και την κλιματική αλλαγή, Χημεία, Βιολογία και μεταφορά αναδυόμενων ρύπων από τον αέρα και το νερό, συμπεριλαμβανομένων των ιών και των παθογόνων παραγόντων, Περιβαλλοντικές και μικροβιακές αλληλεπιδράσεις στην ανθρώπινη υγεία, Διεπιστημονικές στρατηγικές για την πρόληψη, τον μετριασμό και την αντιμετώπιση περιβαλλοντικών κινδύνων, Τεχνολογίες και Ποσοτικά Εργαλεία για την Περιβαλλοντική Υγεία.

    Η πρωτοβουλία αυτή εντάσσεται στο ευρύτερο πλαίσιο ενίσχυσης της εξωστρέφειας των ελληνικών Πανεπιστημίων, τα οποία έχουν πολλά να αποκομίσουν αλλά και να προσφέρουν στην παγκόσμια ακαδημαϊκή κοινότητα μέσα από συνεργασίες, ανταλλαγές φοιτητών, εκπαιδευτικών, ερευνητών, διπλά και κοινά προγράμματα σπουδών, ξενόγλωσσα προγράμματα σπουδών που μπορούν να προσελκύσουν φοιτητές από όλο τον κόσμο.

    Η Υπουργός Νίκη Κεραμέως δήλωσε: «Στηρίζουμε ένθερμα κάθε προσπάθεια των ελληνικών Πανεπιστημίων για διεθνείς συνέργειες, με την πεποίθηση ότι έτσι πολλαπλασιάζονται οι ευκαιρίες και διευρύνονται οι ορίζοντες για όλα τα μέλη της ακαδημαϊκής κοινότητας, σε ένα διαρκώς μεταβαλλόμενο περιβάλλον. Έχοντας ξεκινήσει από την απελευθέρωση του άλλοτε ασφυκτικού θεσμικού πλαισίου και συνεχίζοντας με ουσιαστικές δράσεις προσέγγισης Πανεπιστημίων της Ελλάδας με κορυφαία Ιδρύματα του εξωτερικού, όπως το Yale, ανοίγουμε ένα παράθυρο σε ένα καλύτερο μέλλον για την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση της χώρας μας. Η Παιδεία αλλάζει στην Πράξη».

 

 
«  Μάιος 2022  »
ΔεΤρΤεΠέΠαΣάΚυ
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031 


η ημέρα, η εβδομάδα του έτους

Χρήσιμα

Εγγραφές στα ΕΠΑΛ

Αντιστοιχία σχολείων - ειδικοτήτων

Οδυγός ΕΠΑΛ ΕΠΑΣ

Μεταθέσεις 2010

Αποσπάσεις εκπαιδευτικών

Πανελλαδικές Εξετάσεις 2010