gototopgototop

gree

Επιλογές

Ευρωπαϊκά Προγράμματα

Χρήσιμοι Σύνδεσμοι

diavgeia.gov.gr

Υπουργείο Παιδείας Διά Βίου Μάθησης & Θρησκευμάτων

School Intrusion

Παιδαγωγικό Ινστιτούτο

Κρατικό Πιστοποιητικό Γλωσσομάθειας

Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο

Αρχείο άρθρων


Αρχή | Ροή Ειδήσεων

Τελευταία νέα από το Υπουργείο Παιδείας

  • 09-02-23 Στη διαβούλευση το νέο σχέδιο νόμου του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων κατά της ενδοσχολικής βίας και του σχολικού εκφοβισμού 9 Feb 2023 | 9:11 am ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ & ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ - Ειδήσεις

    09-02-23 Στη διαβούλευση το νέο σχέδιο νόμου του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων κατά της ενδοσχολικής βίας και του σχολικού εκφοβισμού

     

    Στη διαβούλευση τέθηκε σήμερα το νομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων «"Ζούμε Αρμονικά Μαζί - Σπάμε τη Σιωπή": Ρυθμίσεις για την πρόληψη και αντιμετώπιση της βίας και του εκφοβισμού στα σχολεία και άλλες διατάξεις». 

    Η πρωτοβουλία αυτή συμπληρώνει υφιστάμενες δράσεις του ΥΠΑΙΘ σε αυτή την κατεύθυνση, όπως ο διπλασιασμός ψυχολόγων-κοινωνικών λειτουργών στα σχολεία, οι επιμορφώσεις εκπαιδευτικών, ο σύμβουλος σχολικής ζωής, σχετικές θεματικές στο πλαίσιο των εργαστηρίων δεξιοτήτων και των νέων προγραμμάτων σπουδών, ενίσχυση υποστηρικτικών θεσμών όπως τα ΚΕΔΑΣΥ. Το νέο σχέδιο νόμου στοχεύει στην πρόληψη και αντιμετώπιση φαινομένων βίας και εκφοβισμού εντός των εκπαιδευτικών δομών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης της χώρας. Ειδικότερα:

    Σε επίπεδο σχολικής μονάδας, ανατίθεται στο Δ/ντη Σχολείου, ο οποίος συνεπικουρείται από ένα Σύμβουλο σχολικής ζωής.  Σε επίπεδο Δ/νσης Εκπαίδευσης, θεσμοθετείται η συλλογική αντιμετώπιση και ο χειρισμός περιστατικών. Λειτουργούν ομάδες δράσης ανά Δ/νση Εκπαίδευσης, στις οποίες συμμετέχουν ψυχολόγοι και κοινωνικοί λειτουργοί. Σε επίπεδο Περιφερειακών Διευθύνσεων Εκπαίδευσης, ενημερώνονται οι Περιφερειακοί Διευθυντές και οι Προϊστάμενοι ΚΕΔΑΣΥ της Δ/νσης. Εκτός από την αντιμετώπιση των περιστατικών σε επίπεδο σχολικής μονάδας, προβλέπεται η λειτουργία ειδικής επταμελούς επιστημονικής επιτροπής στο Υπουργείο Παιδείας, με την συμμετοχή ειδικών επιστημόνων.   Πέραν του επιστημονικού δυναμικού και των επιμορφώσεων εκπαιδευτικών, κατά του φαινομένου της ενδοσχολικής βίας και του εκφοβισμού, επιστρατεύονται ψηφιακά εργαλεία για τη διευκόλυνση της υποβολής αναφορών από τους μαθητές. Εισάγεται η λειτουργία ψηφιακής πλατφόρμας υποδοχής και αξιοποίησης ακόμα και ανώνυμων αναφορών από μαθητές. Η ανώνυμη αναφορά διευκολύνει το θύμα ή συμμαθητή του να αναφέρει σχετικά περιστατικά. 

    Επιπλέον διατάξεις που προβλέπει το νομοσχέδιο: 

    Ερευνητικά Κέντρα Ακαδημίας Αθηνών: συνιστώνται τρία Κέντρα Έρευνας στην Ακαδημία Αθηνών, κατόπιν αιτήματος της Ακαδημίας, με σκοπό την προώθηση της επιστημονικής έρευνας σε συγκεκριμένους τομείς της επιστήμης και ρυθμίζεται ο τρόπος κάλυψης των αναγκών των κέντρων αυτών σε ερευνητικό προσωπικό. Συγκεκριμένα, συνιστώνται: α) το Κέντρο Διαστημικής Έρευνας και Τεχνολογίας (ΚΕ.Δ.Ε.Τ.), σκοπός του οποίου είναι η προώθηση της επιστημονικής έρευνας στους τομείς της επιστήμης του διαστήματος, με έμφαση στη διαστημική φυσική και η ανάπτυξη εφαρμογών που σχετίζονται με την επιστήμη και τεχνολογία του διαστήματος, β) το Κέντρο Έρευνας και Εκπαίδευσης στη Δημόσια Υγεία (Κ.Ε.Ε.Δ.Υ.), σκοπός του οποίου είναι η προώθηση της επιστημονικής έρευνας στους τομείς της υγείας και της πρόληψης ασθενειών και γ) το Κέντρο Έρευνας Φυσικών Καταστροφών και Διαχείρισης Κρίσεων (Κ.Ε.Φ.Κ.), σκοπός του οποίου είναι η προώθηση της επιστημονικής έρευνας στις φυσικές καταστροφές και τη διαχείρισή τους.  Αξιολόγηση του έργου Διευθυντών, Υποδιευθυντών και Εκπαιδευτών ΔΙΕΚ: καθιερώνεται, για πρώτη φορά νομοθετικά, δυναμικό, πολυεπίπεδο και αποτελεσματικό σύστημα αξιολόγησης Διευθυντών, Υποδιευθυντών και εκπαιδευτών επαγγελματικής κατάρτισης των δημόσιων Ινστιτούτων Επαγγελματικής Κατάρτισης (Ι.Ε.Κ.) αρμοδιότητας του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων.Σημαντική καινοτομία του συστήματος αξιολόγησης, η συμμετοχή όλωντων εμπλεκομένων στις διαδικασίες αξιολόγησης, με βασική παράμετρο του νέου συστήματος τη συμμετοχή των καταρτιζομένων στην αξιολόγηση των Διευθυντών, Υποδιευθυντών και εκπαιδευτών επαγγελματικής κατάρτισης των Ι.Ε.Κ.. Λοιπές διατάξεις, μεταξύ άλλων: Ρυθμίσεις για τα προγράμματα διδακτορικών σπουδών, καθώς και η δυνατότητα στα Α.Ε.Ι. της ημεδαπής να οργανώνουν και να λειτουργούν κοινά προγράμματα σπουδών με αναγνωρισμένα ιδρύματα της αλλοδαπής, που οδηγούν σε τίτλους σπουδών, στη βάση σύνταξης μνημονίου συνεργασίας.  Ρυθμίζονται ειδικότερα θέματα προσωπικού των Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων (Α.Ε.Ι.).  Ρυθμίζονται ειδικότερα ζητήματα που αφορούν στους Ειδικούς Λογαριασμούς Έρευνας(Ε.Λ.Κ.Ε.)των Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων (Α.Ε.Ι.).  Από το ακαδημαϊκό έτος 2022 – 2023 η Ανώτατη Εκκλησιαστική Ακαδημία Αθηνών υπεισέρχεται αυτοδικαίως ως οιονεί καθολικός διάδοχος των Α.Ε.Α. Βελλάς Ιωαννίνων και Θεσσαλονίκης, των οποίων η λειτουργία έπαυσε από το ακαδημαϊκό έτος 2022 – 2023.  Ρυθμίσεις για την παροχή υπηρεσιών από στελέχη εκπαίδευσης και λοιπούς εκπαιδευτικούς στο Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής στο πλαίσιο των Ε.Σ.Π.Α. 2014-2020 και 2021-2027 και του Εθνικού Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας Ελλάδα 2.0. 

    Καλούνται οι ενδιαφερόμενοι πολίτες και φορείς να υποβάλουν τα σχόλιά τους, τα οποία θα ληφθούν υπόψη για την κατάθεση του τελικού σχεδίου νόμου στη Βουλή, προς επεξεργασία και ψήφιση. Κατά τη διάρκεια της διαβούλευσης, η ηγεσία του Υπουργείου θα ζητήσει τις απόψεις των εκπροσώπων των εκπαιδευτικών που αφορούν τις σχετικές διατάξεις του νομοσχεδίου.

    Το νομοσχέδιο στη διαβούλευση ΕΔΩ

  • 08-02-23 Πίνακες δεκτών και μη δεκτών υποψηφίων Διευθυντών/ντριών των Εκκλησιαστικών Σχολείων (Ε.Σ.) του Ν. 4823/2021 (Α΄ 136) 8 Feb 2023 | 2:32 pm ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ & ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ - Ειδήσεις

    08-02-23 Πίνακες δεκτών και μη δεκτών υποψηφίων Διευθυντών/ντριών των Εκκλησιαστικών Σχολείων (Ε.Σ.) του Ν. 4823/2021 (Α΄ 136)

    Οι υποψήφιοι μπορούν να υποβάλουν ένσταση κατά των πινάκων εντός προθεσμίας τριών (3) εργάσιμων ημερών από την επομένη της ανάρτησης των πινάκων, από την Πέμπτη 9 Φεβρουαρίου 2023 και ώρα 00:05 έως τη Δευτέρα 13 Φεβρουαρίου 2023 και ώρα 23:59, μέσω της ειδικής εφαρμογής υποβολής αιτήσεων :  https://www.iep.edu.gr/services/ekklisiastika_directors/

    Πίνακας εγκεκριμέων αιτήσεων 

    Πίνακας απορριπτέων αιτήσεων 

  • 08-02-23 Διεξαγωγή «ελληνικής PISA» - Εθνικών Εξετάσεων Διαγνωστικού Χαρακτήρα 2023 και συμπεράσματα Εξετάσεων 2022 8 Feb 2023 | 11:52 am ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ & ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ - Ειδήσεις

    08-02-23 Διεξαγωγή «ελληνικής PISA» - Εθνικών Εξετάσεων Διαγνωστικού Χαρακτήρα 2023 και συμπεράσματα Εξετάσεων 2022

    Με Υπουργική Απόφαση του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, ορίζονται οι λεπτομέρειες των εξετάσεων διαγνωστικού χαρακτήρα για μαθητές της ΣΤ΄ τάξης των Δημοτικών σχολείων και της Γ΄ τάξης των Γυμνασίων σε θέματα που περιέχονται στα προγράμματα σπουδών των γνωστικών αντικείμενων της Νεοελληνικής Γλώσσας και των Μαθηματικών, για το σχολικό έτος 2022-2023, οι οποίες θα διενεργηθούν σε εθνικό επίπεδο, για δεύτερη συνεχή χρονιά. Σκοπός των εξετάσεων αυτών είναι η εξαγωγή πορισμάτων σχετικά με την πορεία της υλοποίησης των Προγραμμάτων Σπουδών και τον βαθμό επίτευξης των προσδοκώμενων μαθησιακών αποτελεσμάτων. Η «ελληνική PISA» εντάσσεται στην πρωτοβουλία του Υπουργείου Παιδείας για χάραξη εκπαιδευτικής πολιτικής στη βάση μετρήσιμων αποτελεσμάτων του εκπαιδευτικού συστήματος.

    Η Επιστημονική Επιτροπή, αποτελούμενη από μέλη της Αρχής Διασφάλισης της Ποιότητας στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση (Α.ΔΙ.Π.Π.Δ.Ε.) και του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ), επικαιροποιεί το υπάρχον πλαίσιο διενέργειας εξετάσεων διαγνωστικού χαρακτήρα που εφαρμόστηκε το Μάιο του 2022, και έχει την εποπτεία στις διαδικασία στις τις φετινές εξετάσεις, στις οποίες θα προστεθούν και ανοικτού τύπου σύντομης απάντησης ερωτήσεις, πλην του κλειστού τύπου, που υπήρχαν αποκλειστικά πέρυσι.

    Οι εξετάσεις θα υλοποιηθούν σε αντιπροσωπευτικό δείγμα τουλάχιστον 6.000 μαθητών σε ανώνυμη βάση, από τουλάχιστον 600 συμμετέχουσες σχολικές μονάδες στρωματοποιημένης δειγματοληψίας. Η χρονική διάρκεια της εξέτασης ορίζεται σε 75 λεπτά ανά γνωστικό αντικείμενο, με ενδιάμεσο εσωτερικό διάλειμμα 30 λεπτών.

    ****

    Κατόπιν μελέτης και αποτίμησης των αποτελεσμάτων των Εθνικών Εξετάσεων Διαγνωστικού Χαρακτήρα (ν. 4823/2021) – «ελληνικής PISA» 2021-2022, η αρμόδια Επιστημονική Επιτροπή (Ε.Ε.) προέβη στη διατύπωση συμπερασμάτων και προτάσεων, οι οποίες κατατέθηκαν στην Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων, κ. Νίκη Κεραμέως, προκειμένου να αξιοποιηθούν στο πλαίσιο της χάραξης εκπαιδευτικής πολιτικής με στόχο τη βελτίωση της παρεχόμενης εκπαίδευσης. Οι εν λόγω εξετάσεις διενεργήθηκαν για πρώτη φορά στις 18 Μαΐου 2022 σε  554 Σχολεία, Δημοτικά (ΣΤ’ τάξη) και Γυμνάσια (Γ’ τάξη), όλων των τύπων όλης της χώρας, με τη συμμετοχή 11.411 μαθητών. Τα κύρια σημεία της Έκθεσης της Ε.Ε., ανά γνωστικό αντικείμενο και βαθμίδα εκπαίδευσης, συνοψίζονται στα εξής:

     

    Ως προς το μάθημα της Γλώσσας κρίνεται αναγκαίο να ενδυναμωθεί η κειμενοκεντρική προσέγγιση του γλωσσικού μαθήματος με εστίαση στην παιδαγωγική των πολυγραμματισμών και στη νοηματοδότηση της γλωσσικής πολυμορφίας και ετερότητας. Έμφαση θα πρέπει να δοθεί στη διαχείριση και οργάνωση της πληροφορίας, στις τεχνικές πύκνωσης του λόγου, στην αξιοποίηση δραστηριοτήτων εμβάθυνσης καθώς και στην καλλιέργεια μεταγνωστικών ικανοτήτων μέσω σύγχρονων διδακτικών προσεγγίσεων. Αντίστοιχα, ως προς το μάθημα των Μαθηματικών αναδεικνύεται η ανάγκη εμπέδωσης βασικών μαθηματικών εννοιών μέσω της συστηματικής εξάσκησης στην επίλυση προβλημάτων καθώς και η ενίσχυση του μαθηματικού συλλογισμού και της επιχειρηματολογίας μέσα από μετατοπίσεις στη διδακτική πρακτική που εστιάζουν στη συμπερίληψη και στη σύνδεση των Μαθηματικών με τον πραγματικό κόσμο.

    Τα συμπεράσματα αυτά ελήφθησαν υπόψη κατά το φετινό σχεδιασμό του θεσμού. Οι αλλαγές αυτές αφορούν σε μια ορθολογικότερη κατανομή των ερωτήσεων ανά επίπεδο δυσκολίας στους επιμέρους θεματικούς άξονες, ενώ σημαντική καινοτομία αποτελεί η εισαγωγή ερωτήσεων ανοιχτού τύπου, μέσω των οποίων μπορεί να αποτυπωθεί ακριβέστερα η πορεία του συλλογισμού και οι δυνατότητες γραπτής έκφρασης των μαθητών. 

    Σε επίπεδο διατύπωσης προτάσεων εκπαιδευτικής πολιτικής σημειώνεται ότι η ανάγκη ενίσχυσης της κριτικής σκέψης των μαθητών, όπως προέκυψε μέσα από την πρώτη εφαρμογή των Εθνικών Εξετάσεων Διαγνωστικού Χαρακτήρα, συνιστά κυρίαρχη βάση στην οποία θεμελιώνονται οι προωθούμενες αλλαγές στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα, με αφετηρία την εκπόνηση των νέων Προγραμμάτων Σπουδών. Πιο συγκεκριμένα, η καλλιέργεια της προσληπτικής ικανότητας των μαθητών/-τριών μέσω της ανάπτυξης της συνδυαστικής κριτικής σκέψης, που βασίζεται στη διερευνητική προσέγγιση της γνώσης (σε επίπεδο γλωσσικού και μαθηματικού γραμματισμού), προάγεται μέσα από τα νέα Προγράμματα Σπουδών και ενισχύεται με την εισαγωγή του «πολλαπλού βιβλίου», μέσω του οποίου και ειδικότερα μέσω της σύνδεσής του με τη δημιουργία αποθετηρίων ψηφιακών μαθησιακών αντικειμένων, οι μαθητές και οι μαθήτριες θα έρχονται σε επαφή και άμεση αλληλεπίδραση με έναν ανοιχτό ψηφιακό κόσμο γνώσης και πληροφορίας.

    Επιπρόσθετα, λαμβάνοντας υπόψη τον κυρίαρχο ρόλο του εκπαιδευτικού ως κινητήριου μοχλού της εκπαιδευτικής διαδικασίας, το ΙΕΠ προωθεί μια σειρά επιμορφωτικών δράσεων που εκκινούν από την Πιλοτική Εφαρμογή των νέων Προγραμμάτων Σπουδών, η οποία βρίσκεται σε εξέλιξη διανύοντας το δεύτερο έτος εφαρμογής, ενώ κατά το τρέχον σχολικό έτος διενεργείται επιμόρφωση 32.000 εκπαιδευτικών στα νέα Προγράμματα Σπουδών. Παράλληλα, ενεργό ρόλο στη διάχυση των ευρημάτων της έρευνας προς το σύνολο της εκπαιδευτικής κοινότητας πρόκειται να αναλάβουν οι Σύμβουλοι Εκπαίδευσης, σε συνεργασία με τους Ενδοσχολικούς Συντονιστές στο πλαίσιο της οργάνωσης στοχευμένων επιμορφωτικών δράσεων, τόσο σε επίπεδο Δ/νσης Εκπαίδευσης όσο και σε ενδοσχολικό επίπεδο. Οι δράσεις αυτές στόχο έχουν τη διαμόρφωση κοινοτήτων μάθησης για την υποστήριξη των εκπαιδευτικών στην αντιμετώπιση των ζητημάτων που ανέδειξε η έρευνα, όσον αφορά σε μαθησιακές δυσκολίες και προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι μαθητές, λαμβάνοντας υπόψη τα συμπεράσματα για τη βελτίωση του παρεχόμενου εκπαιδευτικού έργου ενόψει της εφαρμογής των νέων Προγραμμάτων Σπουδών και του «πολλαπλού» βιβλίου.

    Έκθεση για τις Εξετάσεις Διαγνωστικού Χαρακτήρα: Αποτελέσματα, Διαπιστώσεις και Προτάσεις 2022

  • 07-02-23 Υπογραφή Πρωτοκόλλου Συνεργασίας μεταξύ του Υπουργείου Εξωτερικών και του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων  7 Feb 2023 | 8:04 pm ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ & ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ - Ειδήσεις

     

    07-02-23 Υπογραφή Πρωτοκόλλου Συνεργασίας μεταξύ του Υπουργείου Εξωτερικών και του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων 

    Πρωτόκολλο Συνεργασίας για την αξιοποίηση της Εκπαιδευτικής Τηλεόρασης ως συμπληρωματικής μεθόδου εκμάθησης της ελληνικής γλώσσας, της ιστορίας και του πολιτισμού  από τους Απόδημους Έλληνες, υπέγραψαν, σήμερα, ο Υφυπουργός Εξωτερικών Ανδρέας Κατσανιώτης και ο Υφυπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων Ζέττα Μ. Μακρή. 

    Με στόχο τη σύσφιγξη των σχέσεων της Ελλάδας με τους Έλληνες της Διασποράς και την ενίσχυση της επαφής του Απόδημου Ελληνισμού με την πολιτιστική μας κληρονομιά, το Πρωτόκολλο Συνεργασίας μεταξύ του Υπουργείου Εξωτερικών και του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων ανοίγει προοπτικές για την πρόσβαση των απανταχού Ομογενών στο τηλεοπτικό πρόγραμμα που διατίθεται ανά τάξη στον διαδικτυακό τόπο της Εκπαιδευτικής Τηλεόρασης και αφορά στην Πρωτοβάθμια και στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, καθώς και σε επιμέρους θεματικές για την ελληνική γλώσσα, την ιστορία και τον πολιτισμό. Σημειώνεται, τέλος, ότι οι συμβαλλόμενοι φορείς προτίθενται να υλοποιούν, να συντονίζουν, να παρακολουθούν αλλά και να εμπλουτίζουν περαιτέρω τις δράσεις τους στον τομέα της αξιοποίησης της Εκπαιδευτικής Τηλεόρασης η οποία καθίσταται, πλέον, ένα σύγχρονο και καινοτόμο εργαλείο διδασκαλίας και για τους Απόδημους Έλληνες. 

    Μετά την υπογραφή του Πρωτοκόλλου Συνεργασίας ο κ. Κατσανιώτης δήλωσε «Η διατήρηση της Γλώσσας για όλους τους Έλληνες που ζουν απανταχού της Γης, είναι μια μεγάλη πρόκληση. Ειδικά με κάθε γενιά που γεννιέται μακριά από την Ελλάδα, το εγχείρημα φαντάζει όλο και πιο δύσκολο. Για το λόγο αυτό και είμαστε ιδιαίτερα χαρούμενοι που δημιουργούνται σύγχρονα εργαλεία, που διευκολύνουν αυτόν τον άθλο.  Η νέα πρωτοβουλία δίνει τη δυνατότητα πρόσβασης των απανταχού Ομογενών στο πρόγραμμα της εκπαιδευτικής τηλεόρασης. Πρόκειται για ένα πλούσιο, εγκεκριμένο  εκπαιδευτικό υλικό που αφορά στην Πρωτοβάθμια και στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, καθώς και σε επιμέρους θεματικές για την ελληνική γλώσσα, την ιστορία και τον πολιτισμό. Η νέα αυτή υπηρεσία μπαίνει δίπλα στην ψηφιακή μαθησιακή πλατφόρμα «StaEllinika.com» που ήδη λειτουργεί, έχει πάνω από 35.000 χρήστες της Διασποράς και προσφέρει 4 διαφορετικά μαθήματα για αρχάριους μαθητές όλων των ηλικιών, από προσχολικό επίπεδο μέχρι εφήβους και ενήλικες».  Παράλληλα, ο Υφυπουργός Εξωτερικών σημείωσε ότι τα νέα εκπαιδευτικά εργαλεία για την Ομογένεια συμπληρώνουν το ευρύ φάσμα ψηφιακών υπηρεσιών που έχουν ενεργοποιηθεί τα τελευταία χρόνια για την εξ αποστάσεως εξυπηρέτηση των Ελλήνων του εξωτερικού απο τις διπλωματικές αρχές και το Ελληνικό Δημόσιο. 

    Από την πλευρά της η κ. Μακρή δήλωσε «Σήμερα, υπογράψαμε, ο υφυπουργός Εξωτερικών κ. Κατσανιώτης και εγώ ως υφυπουργός Παιδείας, και εδραιώσαμε μια συνέργεια που είναι απαραίτητη για την διάδοση της ελληνικής γλώσσας, καθοριστική για τη συνέχεια του Έθνους μέσω της καλλιέργειας εθνικής, ιστορικής και πολιτιστικής συνείδησης, καινοτόμα στον τρόπο εφαρμογής, σύγχρονη σε εκπαιδευτικό και παιδαγωγικό περιεχόμενο, προσανατολισμό και πρακτική. Η αξιοποίηση της Εκπαιδευτικής Τηλεόρασης ως συμπληρωματικής μεθόδου εκμάθησης της ελληνικής γλώσσας από τους Απόδημους Έλληνες  αποτελεί την εκκίνηση μιας, ακόμα, σπουδαίας πρωτοβουλίας σύσφιξης και ενδυνάμωσης των δεσμών των Απόδημων Ελλήνων με την πατρίδα, τη γλώσσα, την ιστορία, τον πολιτισμό. Η ελληνική κυβέρνηση αισθάνεται ιδιαίτερη ευθύνη προς τους εκατοντάδες χιλιάδες Απόδημους Έλληνες και ηθικό χρέος προς τη νέα γενιά και κάθε επόμενη γενιά Ελλήνων που μεγαλώνουν και ζουν μακριά από την Ελλάδα. Αυτήν την ευθύνη φροντίζουμε με κάθε πρόσφορο μέσο, με κάθε δυνατότητα συνεργασίας, με κάθε νέα οπτική που έρχεται να συμπληρώσει την εικόνα του οικουμενικού Ελληνισμού μέσα από την διδασκαλία της ελληνικής γλώσσας, της ελληνικής παιδείας, των ελληνικών γραμμάτων».

     

  • 06-02-2023 Ανακοίνωση του Γενικού Γραμματέα Α΄θμιας, Β΄θμιας και Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης Αλ. Κόπτση για την τηλεκπαίδευση 6 Feb 2023 | 7:48 pm ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ & ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ - Ειδήσεις

    06-02-2023 Ανακοίνωση του Γενικού Γραμματέα Α΄θμιας, Β΄θμιας και Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης Αλ. Κόπτση για την τηλεκπαίδευση

    Το γραφείο του Γενικού Γραμματέα Πρωτοβάθμιας, Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, Αλέξανδρου Κόπτση, ανακοινώνει:

    Αύριο, Τρίτη 07.02.2023 και τις επόμενες ημέρες, σε όλες τις περιοχές της χώρας στις οποίες αναστέλλεται η δια ζώσης λειτουργία των σχολικών μονάδων μετά από αποφάσεις Δήμων ή Περιφερειών, θα πραγματοποιηθεί τηλεκπαίδευση. Έχουν ενημερωθεί σχετικά όλοι οι Διευθυντές και οι εκπαιδευτικοί των σχολείων να μεριμνήσουν ώστε να αποστέλλονται την προηγούμενη ημέρα στους μαθητές και τις μαθήτριες οι σχετικοί σύνδεσμοι σύνδεσης καθώς και τα προγράμματα που θα πραγματοποιηθούν την επόμενη ημέρα.

  • 05-02-23 ΑΝΑΒΟΛΗ ΕΚΔΗΛΩΣΗΣ - ΓΓΕΕΚΔΒΜΝ 6 Feb 2023 | 12:49 pm ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ & ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ - Ειδήσεις

    06-02-23 ΑΝΑΒΟΛΗ ΕΚΔΗΛΩΣΗΣ από τη Γενική Γραμματεία Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης, Δια Βίου Μάθησης και Νεολαίας

    Εκ μέρους της Γενικής Γραμματείας Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης, Διά Βίου Μάθησης και Νεολαίας του Υ.ΠΑΙ.Θ., ανακοινώνεται ότι λόγω έκτακτων καιρικών συνθηκών, η προγραμματισμένη σημερινή εκδήλωση (6/2/23) στο Μέγαρο Μουσικής  για το Ευρωπαϊκό Έτος Νεολαίας 2022, αναβάλλεται. 

    Θα ανακοινωθεί εγκαίρως η νέα ημερομηνία πραγματοποίησης της εκδήλωσης.

     

  • 05-02-2023 Ανακοίνωση του Γενικού Γραμματέα Α΄θμιας, Β΄θμιας και Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης Αλ. Κόπτση για την τηλεκπαίδευση 5 Feb 2023 | 12:26 pm ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ & ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ - Ειδήσεις

    05-02-2023 Ανακοίνωση του Γενικού Γραμματέα Α΄θμιας, Β΄θμιας και Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης Αλ. Κόπτση για την τηλεκπαίδευση

    Το γραφείο του Γενικού Γραμματέα Πρωτοβάθμιας, Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, Αλέξανδρου Κόπτση, ανακοινώνει:

    Αύριο, Δευτέρα 06.02.2023, σε όλες τις περιοχές της χώρας στις οποίες αναστέλλεται η δια ζώσης λειτουργία των σχολικών μονάδων μετά από αποφάσεις Δήμων ή Περιφερειών, θα πραγματοποιηθεί τηλεκπαίδευση. Έχουν ενημερωθεί σχετικά όλοι οι Διευθυντές και οι εκπαιδευτικοί των σχολείων να μεριμνήσουν ώστε να αποσταλούν εντός της ημέρας στους μαθητές και τις μαθήτριες οι σχετικοί σύνδεσμοι σύνδεσης καθώς και τα προγράμματα που θα πραγματοποιηθούν την αυριανή ημέρα.

     

  • 03-02-23 Ανοίγει η ψηφιακή εφαρμογή για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών 3 Feb 2023 | 1:32 pm ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ & ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ - Ειδήσεις

    03-02-23 Ανοίγει η ψηφιακή εφαρμογή για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών

    Κοινή Υπουργική Απόφαση των Υπουργών Παιδείας και Θρησκευμάτων και Επικρατείας και Ψηφιακής Διακυβέρνησης υπεγράφη σήμερα, με την οποία αποφασίστηκε η έναρξη λειτουργίας της ειδικής ψηφιακής εφαρμογής που προβλέπεται στον ν. 4823/2021 για την διενέργεια της διαδικασίας ατομικής αξιολόγησης των εκπαιδευτικών και μελών ΕΕΠ – ΕΒΠ.

    Η εν λόγω πλατφόρμα, τμήμα της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης της Δημόσιας Διοίκησης gov.gr, προβλέπει την ηλεκτρονική καταχώριση βιογραφικών στοιχείων των αξιολογούμενων, της προβλεπόμενης έκθεσης αυτοαξιολόγησης, τις αποτιμήσεις του αξιολογητή κατόπιν παρακολούθησης των δύο διδασκαλιών που προβλέπει ο νόμος, καθώς και την τελική αξιολογική έκθεση με την ολοκλήρωση του εκάστοτε κύκλου αξιολόγησης. Επιπλέον, μέσω της ίδιας εφαρμογής, παρέχεται στον εκπαιδευτικό η δυνατότητα να υποβάλει ένσταση, σε περίπτωση που διαφωνεί με την οριστική αξιολογική κρίση του αξιολογητή του, καθώς και να ενημερωθεί για την εξέλιξη της ένστασής του, μετά την εξέτασή της από την Ειδική Επιτροπή Αξιολόγησης.

    Υπενθυμίζεται ότι η αξιολόγηση εστιάζει σε δύο πεδία:

    α) το διδακτικό και παιδαγωγικό έργο του εκπαιδευτικού, που εξειδικεύεται σε α1) γενική και ειδική διδακτική, α2) παιδαγωγικό κλίμα και διαχείριση της τάξης και β) την υπηρεσιακή συνέπεια και επάρκεια. Η αξιολόγηση διενεργείται βάσει τετράβαθμης περιγραφικής κλίμακας («εξαιρετικό», «πολύ καλό», «ικανοποιητικό», «μη ικανοποιητικό» έργο).

    Στην πλατφόρμα θα αρχίσουν να καταχωρίζονται από την ερχόμενη εβδομάδα τα ζεύγη αξιολογητή-αξιολογούμενου από τους Διευθυντές Εκπαίδευσης, προκειμένου να μπορέσουν οι εκπαιδευτικοί και οι Σύμβουλοι Εκπαίδευσης να έχουν πρόσβαση στην εφαρμογή και να αρχίσουν να καταχωρίζουν στοιχεία που αποτελούν αναπόσπαστο μέρος της διαδικασίας, όπως τα βιογραφικά στοιχεία του αξιολογούμενου. Η συγκεκριμένη διαδικασία αφορά, σε πρώτη φάση, στις τέσσερις περιοχές στις οποίες έχουν ολοκληρωθεί οι διαδικασίες επιλογής και τοποθέτησης των Συμβούλων (Β. Αιγαίο, Ν. Αιγαίο, Πελοπόννησο και Κρήτη) και ξεκινά από τους νεοδιορισθέντες εκπαιδευτικούς, για τους οποίους η θετική αξιολόγηση αποτελεί προϋπόθεση μονιμοποίησης. Με την τοποθέτηση των υπολοίπων Συμβούλων Εκπαίδευσης το προσεχές διάστημα, η διαδικασία θα υλοποιηθεί και στο υπόλοιπο της χώρας.

    Για την εξοικείωση των εκπαιδευτικών, τόσο με τη διαδικασία αξιολόγησης όσο και με την ειδική ψηφιακή εφαρμογή, έχει αναρτηθεί σχετικό ενημερωτικό βίντεο στην ιστοσελίδα του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων (www.youtube.com/watch?v=raGyHch8Sf8).

    Επιπλέον, οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να ενημερωθούν αναφορικά με τη διαδικασία της αξιολόγησης στον παρακάτω σύνδεσμο: www.minedu.gov.gr/axiologisi, ο οποίος επικαιροποιείται συστηματικά αναφορικά με την εξέλιξη της διαδικασίας αξιολόγησης.

    Δεκαέξι (16)  Ερωτήσεις και απαντήσεις σχετικά με την ατομική αξιολόγηση εκπαιδευτικών ΕΔΩ

    {youtube}raGyHch8Sf8{/youtube}

     

  • 03-02-23 «Ζούμε Αρμονικά ΜΑΖΙ, Σπάμε τη Σιωπή!» - νομοσχέδιο για την πρόληψη και την αντιμετώπιση της ενδοσχολικής βίας και του εκφοβισμού 3 Feb 2023 | 10:55 am ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ & ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ - Ειδήσεις

    03-02-23 «Ζούμε Αρμονικά ΜΑΖΙ, Σπάμε τη Σιωπή!» - νομοσχέδιο για την πρόληψη και την αντιμετώπιση της ενδοσχολικής βίας και του εκφοβισμού

    Στο Υπουργικό Συμβούλιο παρουσίασε η Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων Νίκη Κεραμέως το νομοσχέδιο για την πρόληψη και την αντιμετώπιση της ενδοσχολικής βίας και του εκφοβισμού- «Ζούμε Αρμονικά ΜΑΖΙ, Σπάμε τη Σιωπή!». Το σχέδιο νόμου, που θα τεθεί σύντομα σε δημόσια διαβούλευση και στη συνέχεια προς επεξεργασία και ψήφιση στη Βουλή, συμπληρώνει πρωτοβουλίες που ήδη έχει αναλάβει στην ίδια κατεύθυνση και εφαρμόζει το Υπουργείο, καθώς η πρόληψη και η αντιμετώπιση της ενδοσχολικής βίας αποτελεί προτεραιότητα, όπως:

    Απασχόληση 3.200 ψυχολόγων και κοινωνικών λειτουργών [από περίπου 1.600 το 2019]. Θεσμοθέτηση Συμβούλου Σχολικής Ζωής σε κάθε σχολική μονάδα δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Πρόκειται για εκπαιδευτικό που αποτελεί το πρώτο σημείο αναφοράς για μαθητές που θέλουν να μοιραστούν κάποιον προβληματισμό, ενώ παράλληλα συμβάλλει στην καλλιέργεια σχέσεων εμπιστοσύνης μεταξύ των μελών της εκπαιδευτικής κοινότητας. Υποστηρικτικοί φορείς (Κέντρα Διεπιστημονικής Αξιολόγησης, Συμβουλευτικής και Υποστήριξης, ΚΕΔΑΣΥ) παρεμβαίνουν άμεσα, με επιτόπια παρουσία, στα σχολεία, προς υποστήριξη σε κάθε εμφανιζόμενο περιστατικό. Από το 2018-2019 έχει αυξηθεί κατά 152% η συνολική δαπάνη για τις υποστηρικτικές δομές. Συνεργασία με αρμόδιους φορείς για στοχευμένες παρεμβάσεις στα σχολεία (π.χ. έκδοση εγκυκλίου με οδηγίες του Εργαστηρίου Ψυχολογίας του ΕΚΠΑ για την ψυχοκοινωνική υποστήριξη των μαθητών κατά τη διάρκεια της πανδημίας τον Απρίλιο του 2021). Εισαγωγή των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων στο υποχρεωτικό ωρολόγιο πρόγραμμα από το Νηπιαγωγείο μέχρι και το Γυμνάσιο με θεματικές για σεξουαλική διαπαιδαγώγηση (για πρώτη φορά στην ιστορία του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος), τα ανθρώπινα δικαιώματα, τη συμπερίληψη και την ψυχική και συναισθηματική υγεία και πρόληψη με στόχο τη δημιουργία κουλτούρας πρόληψης της σχολικής βίας και την καλλιέργεια του αλληλοσεβασμού αλλά και την ενημέρωση και ενδυνάμωση των παιδιών, ώστε να προστατεύουν τον εαυτό τους από τη σεξουαλική θυματοποίηση και βία. Επιμορφώσεις σε πάνω από 125.000 εκπαιδευτικούς σε σχετικά θέματα, στο πλαίσιο επιμορφώσεων για τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων. Αν και η επιμόρφωση είναι προαιρετική, την έχει παρακολουθήσει σχεδόν το 100% του συνόλου των στοχευμένων εκπαιδευτικών. Τα 166 Νέα Προγράμματα Σπουδών και τα νέα σχολικά εγχειρίδια που θα τα συνοδεύουν καλλιεργούν το πνεύμα κατά της βίας και των διακρίσεων (π.χ. μέσα από τα κείμενα στα μαθήματα της Γλώσσας και της Λογοτεχνίας).

    Το Πρόγραμμα «Ζούμε Αρμονικά ΜΑΖΙ, Σπάμε τη Σιωπή!» εντάσσεται σε αυτή την προσπάθεια. Συμπληρώνει τις παραπάνω δράσεις ενώ ταυτόχρονα αποτελεί πολυεπίπεδη, οργανωμένη και εξειδικευμένη απάντηση του ΥΠΑΙΘ σε φαινόμενα ενδοσχολικής βίας και εκφοβισμού. Ειδικότερος σκοπός του Προγράμματος είναι η πρόληψη, εκπαιδευτική προσέγγιση, αντιμετώπιση και προστασία παιδιών και εφήβων από κάθε μορφή βίας και σχολικού εκφοβισμού και η δημιουργία ασφαλών, ενταξιακών σχολικών και εκπαιδευτικών περιβαλλόντων ικανών να προάγουν την αρμονική ψυχοκοινωνική ανάπτυξη και πρόοδο όλων των μαθητών/τριών και εκπαιδευμένων. Το πρόγραμμα απευθύνεται σε ολόκληρη την εκπαιδευτική κοινότητα: στελέχη εκπαίδευσης, εκπαιδευτικούς, μαθητές και γονείς. Στο πλαίσιο του προγράμματος προβλέπονται:

    Νέες δομές για την αντιμετώπιση της σχολικής βίας. Σε κεντρικό επίπεδο, επιτροπή εμπειρογνωμόνων που έχει την ευθύνη για την εποπτεία και την επιμέλεια του προγράμματος, καθώς και τη συναγωγή σχετικών συμπερασμάτων. Σε επίπεδο Διεύθυνσης Εκπαίδευσης, τετραμελείς Ομάδες Δράσης, αποτελούμενες από τον Διευθυντή Εκπαίδευσης, έναν Σύμβουλο Εκπαίδευσης, ψυχολόγο και κοινωνικό λειτουργό. Σε επίπεδο σχολικής μονάδας, ο Διευθυντής μαζί με έναν εκπαιδευτικό που ορίζεται από εκείνον (στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση) ή τον Σύμβουλο Σχολικής Ζωής (στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση) θα είναι Υπεύθυνοι Αντιμετώπισης της Σχολικής Βίας και Εκφοβισμού. Συστηματικές επιμορφώσεις εκπαιδευτικών. Το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) θα αναπτύξει στοχευμένο επιμορφωτικό υλικό για την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών. Άμεσος στόχος είναι η επιμόρφωση των Ομάδων Δράσης των Διευθύνσεων Εκπαίδευσης και των Υπεύθυνων Αντιμετώπισης της Σχολικής Βίας και Εκφοβισμού των σχολικών μονάδων μέσα στο πρώτο έτος λειτουργίας του προγράμματος. Ήδη διενεργούνται επιμορφώσεις για θέματα διαχείρισης σχολικής βίας, όπως για παράδειγμα το Σεπτέμβριο του 2022, σε 202 στελέχη εκπαίδευσης. Πλατφόρμα για αναφορές περιστατικών ενδοσχολικής βίας. Το Ινστιτούτο Τεχνολογίας Υπολογιστών και Εκδόσεων (ΙΤΥΕ) ΔΙΟΦΑΝΤΟΣ την αναπτύσσει σε συνεργασία με την κεντρική επιτροπή εμπειρογνωμόνων. Σε αυτήν, οι μαθητές θα μπορούν να αναφέρουν περιστατικά ανώνυμα ή επώνυμα και οι γονείς μόνο επώνυμα. Θα δοθεί έτσι η δυνατότητα σε περισσότερα θύματα σχολικού εκφοβισμού να μιλήσουν και να υποστηριχθούν. Αποδέκτες των αναφορών θα είναι οι Υπεύθυνοι Αντιμετώπισης της Σχολικής Βίας και Εκφοβισμού της οικείας σχολικής μονάδας που θα μπορούν να επιληφθούν αμέσως των περιστατικών αυτών ενώ θα ενημερώνονται και οι Ομάδες Δράσεις των Διευθύνσεων Εκπαίδευσης. Οι Ομάδες Δράσης θα συντάσσουν ετήσιες εκθέσεις με τις παρατηρήσεις και τα συμπεράσματά τους για τα περιστατικά ενδοσχολικής βίας που έλαβαν χώρα μαζί με τις προτάσεις τους, και θα τις υποβάλλουν στον Περιφερειακό Διευθυντή Εκπαίδευσης ο οποίος θα ενημερώνει τακτικά το ΥΠΑΙΘ, εξασφαλίζοντας τη χάραξη μελλοντικής πολιτικής ενάντια στην ενδοσχολική βία βάσει δεδομένων. Η πλατφόρμα θα περιέχει επίσης καλές πρακτικές, ενημερωτικό και επιμορφωτικό υλικό προς ενημέρωση της εκπαιδευτικής κοινότητας, λειτουργώντας έτσι ως ο κεντρικός ψηφιακός κόμβος του ΥΠΑΙΘ για την ενδοσχολική βία και τον εκφοβισμό.

    Η παρουσίαση εδώ

  • 02-02-23 Κοινοποίηση οριστικών πινάκων δεκτών και μη δεκτών υποψηφιοτήτων για την πλήρωση με επιλογή θέσεων Διευθυντών/τριών Πρότυπων Επαγγελματικών Λυκείων (Π.ΕΠΑ.Λ.) κατόπιν εξέτασης ενστάσεων 2 Feb 2023 | 3:21 pm ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ & ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ - Ειδήσεις

    02-02-23 Κοινοποίηση οριστικών πινάκων δεκτών και μη δεκτών υποψηφιοτήτων για την πλήρωση με επιλογή θέσεων Διευθυντών/τριών Πρότυπων Επαγγελματικών Λυκείων (Π.ΕΠΑ.Λ.) κατόπιν εξέτασης ενστάσεων

    Οριστικός_πίνακας_δεκτών_ΠΕΠΑΛ.xlsx

    Οριστικός_πίνακας_Μη_δεκτών_ΠΕΠΑΛ.xlsx

 

 
«  Φεβρουάριος 2023  »
ΔεΤρΤεΠέΠαΣάΚυ
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728 


η ημέρα, η εβδομάδα του έτους

Χρήσιμα

Εγγραφές στα ΕΠΑΛ

Αντιστοιχία σχολείων - ειδικοτήτων

Οδυγός ΕΠΑΛ ΕΠΑΣ

Μεταθέσεις 2010

Αποσπάσεις εκπαιδευτικών

Πανελλαδικές Εξετάσεις 2010